Kırgızistan Orta Koridoru Kullanma Fırsatını Değerlendiriyor

Orta Koridorun kullanılması, malların Avrupa’ya taşınması sürecini hızlandıracaktır.

h4 { font-size: 24px !important; } Print Friendly and PDF

Kırgızistan Dışişleri Bakanı Ceenbek Kulubayev Pazartesi günü bakanlığın 2024 yılının ilk yarısındaki çalışmalarının ardından düzenlediği basın toplantısında yaptığı açıklamada, “Şu anda tüm kargo trafiği güney koridorundan geçiyor: kargolar İran'a, ardından Türkiye’ye ve ardından Avrupa'ya ve aynı güzergahtan geri dönüyor. Ancak ulaşımı hızlandırabilecek alternatif güzergahlar düşünülüyor. Bunlardan biri Kazakistan, Türkmenistan, Azerbaycan ve Kafkasya’dan geçen Orta Koridor.” ifadelerini kullandı.

Bakana göre, bu projeler Avrupalı ortaklar ve Orta Asya ülkeleriyle aktif olarak görüşülüyör.

Orta koridorun Çin ve Avrupa Birliği ülkelerinin konteyner demiryolu yük taşımacılığı ağlarını Orta Asya, Kafkasya, Türkiye ve Doğu Avrupa ülkeleri üzerinden birbirine bağladığını hatırlattı.

Hazar Denizi ve Karadeniz’deki feribot terminallerini Çin, Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Türkiye, Ukrayna ve Polonya’daki demiryolu sistemlerine bağlayan çok taraflı, çok modlu bir ulaşım altyapısı bulunmaktadır.

Orta koridor, Çin'den Türkiye'ye, ayrıca Avrupa ülkelerine ve tersi yönde yük trafiğinin artmasına katkıda bulunuyor.

Bu koridorda seyahat eden tren, kargoyu Çin'den Avrupa’ya ortalama 20-25 günde teslim ediyor ve bu ulaşım koridorunun önemli avantajlarından biri olarak değerlendiriliyor.

Yayına Hazırlayan: Akerke Rysbay

Tüm hakları SDE'ye aittir.
Yazılım & Tasarım OMEDYA