Bülent ERANDAÇ

Tüm Yazıları

İkinci Süveyş, Marmaray/Yavuz Sultan Selim’dir

30 Mart 2021
h4 { font-size: 24px !important; } Print Friendly and PDF

Bir Japon Ro-Ro gemisinin karaya oturması sonucu Süveyş Kanalı’nın kapatılması, küresel düzeyde önemli jeopolitik gelişmelere yol açtı. Süveyş Kanalı’nın bundan sonra kapanma durumunda neler olacağı, olası gelişmeleri tetikleyecek özellikler gösteriyor.

Bu bağlamda, Süveyş Kanalı’nın kapanma meselesini büyük resim içinde değerlendirmekte büyük fayda var. Çünkü Süveyş Kanalı’nın kapanması sadece Mısır’ı değil, çok ötesinde dünya deniz ticaretini; dünya ticaret hacminde ağırlığı olan Çin, Amerika, Japonya, Rusya ve Avrupa'yı ilgilendirirken, Türkiye’nin merkez konumunun hayati durumunu ortaya çıkardı.

Japonya’ya ait dev Ro-Ro gemisinin Süveyş Kanalı’nın kapanmasına yol açmasının üzerinde kapsamlı okumalar yapmamız gerekiyor.

1) Evergreen gemisi teknik nedenle bozulmuş ve Süveyş Kanalı’nın kapatılmasına yol açmış olabilir…

2) Evergreen gemisi, dünyanın gelecek deniz ticaretini ilgilendiren DERİN BİR PLAN veya PROJE nedeniyle planlı bozma durumunda bırakılmış ve Süveyş Kanalı’nın kapatılması sağlanmış olabilir...

Bu ihtimal bugün komplo teorisi gibi görünse de, dünyanın geleceğine hükmedeceği düşünülen ÇİN’İ denizlerde durdurmanın provası olarak ABD-Japonya derin devletlerinin bir PROJE’si olma ihtimalini akıllara getirmektedir.

Bu iki ihtimal üzerinden ortaya çıkan sonuçlara bakınca, ağırlıklı bir YENİ TÜRKİYE GERÇEĞİ apaçık ortaya çıktı: ÇİN’İN 21. YÜZYILI DOMİNE EDECEK BİR YOL BİR KUŞAK PROJESİ’NİN, ASYA’DAN AVRUPA’YA TÜRKİYE ÜZERİNDEN ULAŞAN DEMİRYOLUNUN ANLAM VE ÖNEMİ.

Evet. İlerleyen zamanlarda Süveyş Kanalı’nın değişik nedenlerle kapanması halinde önemi daha da artacak bir güzergâh…

Süveyş Kanalı, ÇİN’İN ASYA’DAN AVRUPA’YA ULAŞMASINDA, MALLARINI SEVKETMESİNDE BİR NEFES BORUSU ÖZELLİĞİ taşımaktadır. Merkezinde Türkiye’nin olduğu ÇİN-TÜRKİYE-AVRUPA DEMİRYOLU; İKİNCİ SÜVEYŞ KANALI’DIR.

Merkezinde Türkiye’nin olduğu Asya-Avrupa demiryolunun, İstanbul’da iki kıta değiştirdiğinde kullanacağı MARMARAY VE YAVUZ SULTAN SELİM boğaz köprüsü (Üzerinden demiryolu geçiyor) Çin’in ikinci Süveyş’inin can damarıdır.

ABD-Batı’nın Çin’i Kuşatma Projesi

Amerika Başkanı Biden, geçici ulusal stratejisini yayınladı. Bir numaralı düşmanı ÇİN; iki numaralı düşmanı ise RUSYA olarak ilan etti. Bu ülkelere karşı karada, denizde ve havada kuşatma planları yapıyor.

Çin’in Bir Yol Bir Kuşak Projesi ABD’ye meydan okumaktadır. Ekonomik güç açısından bir numara olmaya çalışmaktadır. Dünyayı ucuz mala boğmayı hedeflemektedir. Dünya pazarlarını domine etmeyi planlamaktadır.

Dünyaya mal çıkışında en ucuz iki ulaşım sistemi vardır: Demiryolu ve denizyolu.

Çin, 21. yüzyılı domine edecek olan BİR YOL BİR KUŞAK PROJESİ ile Asya’dan Batı’ya İKİSİ DEMİRYOLU, İKİSİ DENİZ YOLU OLMAK ÜZERE FARKLI YOLLAR KULLANMAK zorundadır.

1) Merkezinde Türkiye ve Türk devletleri Kazakistan/Türkmenistan/Azerbaycan olan Asya-Avrupa demiryolu

2) Kazakistan-Türkmenistan-Rusya(Kafkasya)-Doğu Avrupa-Batı Avrupa demiryolu

3) Hint Okyanusu üzerinden Süveyş-Akdeniz-Venedik ile Ümitburnu–Atlantik üzerinden Batı denizyolu

4) Kuzey Buz Denizi-Artrik Boğaz’ından Batı’ya uzanan denizyolu…

Amerika’nın, Asya-Pasifik’te, Hong Kong ve Şangay’dan deniz yolu çıkışı Malakka Boğaz’ında (Singapur geçişi), Çin’in denizyolunu kesme imkânı söz konusudur.

Çin Malakka’yı kullanamama durumunda kalırsa, Pakistan üzerinden Hint okyanusuna çıkma pozisyonunda hem Basra Körfez’inde(ABD Centcom Katar üssü) hem de Süveyş-Akdeniz-Venedik (ABD ve İngiltere’nin, Mısır devletini kontrol altında tutma tavrına dikkat) hattında, Derin Amerika (Avrupa-NATO) tarafından önünün yine kesilmesi tehlikesi vardır.

Süveyş’ten Çin’e Mesaj mı?

İŞTE, uluslararası ticarette en büyük rakibi olan Amerika ve Japonya’nın Süveyş Kanalı’nın kapatılmasını bir operasyonla sağlamaları sonucu, ÇİN’E VERDİĞİ HAYATİ MESAJA DİKKAT EDELİM.

Japon dev Ro-Ro gemisi planlı şekilde ABD ve Japonya derin devletlerince Süveyş Kanalı’nda köşeye sıkıştırılmış olabilir mi? Süveyş Kanalı kapalı olduğu sırada yüzlerce ÇİN Ro-Ro gemisi, Ümit Burnu’ndan Atlantik’e çıkmak zorunda kalmıştır. Atlantik’te Amerika-Avrupa-İngiltere hâkimiyeti elbette Çin’in kulağına kar suyu kaçırmaktadır.

EVET. Süveyş Kanalı kapanınca ÇİN DEVLETİ, Türkiye demiryolunun anlam ve önemini daha iyi kavrama şansı bulmuştur. Türkiye merkezli Marmaray/Yavuz Sultan Selim geçişli demiryolu, gelecekte Çin’in Avrupa’ya demiryoluyla ulaşmasını sağlayan bir NEFES BORUSUDUR.

Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan-Türk Devlet Aklı’nın, Marmaray’ı ve üzerinden demiryolu geçen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü yapmada gösterdikleri muhteşem öngörüyü görmemek, kör olmak demektir. Allah razı olsun…

Kuzey Demiryolu

Çin’in kullandığı Asya-Avrupa kuzey demiryolu üzerindeki Rusya ve Avrupa (ABD-NATO) hâkimiyeti gözlerden kaçırılmamalıdır. Çin ile Rusya beraber olsalar da, Doğu Avrupa’da Rusya’yı kuşatan Batı’nın kuzey demiryolunun kullanımının (Bugün rahat olsa da yarın ne olacağını kimse bilemez) ne kadar esnek olacağını stratejik kararlar belirler.

Yeni Bir Jeopolitik Mücadele Alanı: Arktika

Çin’in küresel ticarette kullanmak durumunda kalacağı Kuzey Buz Denizi Arktika’da, ABD-Rusya soğuk savaşı var.

Kuzey Buz Okyanusu ya da Arktik Okyanusu; AsyaAvrupa ve Kuzey Amerika'nın kuzeylerinde yer alan ve Kuzey Kutbu'nu kapsayan buzlarla kaplı bir okyanustur.

Küresel ısınma ile birlikte Arktik Okyanusu’nu kaplayan buz tabakası erimeye başladı. Buzların erimesi Arktika Bölgesi’nde yer alan hidrokarbonlara erişimi kolaylaştırdı. Kuzey Denizi Rotası ve Kuzeybatı Geçidi’nin geleneksel suyollarının yerine geçebileceğini gösterdi.

Rusya, “kapitalist dış dünyadan” gelebilecek tehlikeyi bertaraf etmek için Arktika’daki egemenlik alanlarını hızlı bir şekilde sanayileştirmeye başladı. Atom denizaltılarını geliştirerek bölgede etkili bir donanma kurdu.

Kanada ve ABD, Rusya tehdidine karşı Arktika’da bir takım savunma projeleri geliştiriyor. Güney Kore ve Japonya, Batı hattında mevzi alıyor.

Bir Yol Bir Kuşak Projesi ile dünyaya daha çok mal ihraç edecek Çin, daha kısa sürede denizyoluyla Avrupa’ya ulaşmak için Arktika Bölgesi ile çok yakından ilgileniyor. Rusya hattında ABD’ye karşı soğuk savaşın içinde yer alıyor.

Hammadde kaynakları ve yeni ticaret yolları açısından bölgeye önem veren bu ülkeler, buzkıran gemileri üretebilmek ve yeni teknolojilere erişmek için araştırma merkezleri inşa ediyorlar. Gerekli savaş mekanizmalarını da geliştiriyorlar.

Böyle büyük bir mücadelenin Arktika Bölgesi’nde yaşanması, yarınlarda Çin’in bu denizyolunu kullanmasında ne gibi zorluklarla karşılaşacağı ihtimali devamlı göz önüne geliyor.

Sonuç

Bugün olmasa bile 21. yüzyılın önümüzdeki yıllarında Çin’in, Asya’dan Avrupa’ya geçen ikisi demiryolu ikisi denizyolundan en güvenli olanının, Türkiye merkezli demiryolu olduğu değerlendirilmektedir.

Bu bakımdan MARMARAY VE YAVUZ SULTAN SELIM KÖPRÜSÜ, 21. yüzyılın markası olmaya adaydır. Türkiye’nin bir MERKEZ ÜLKE OLMA KONUMUYLA, ASYA-AVRUPA TİCARETİNDE YILDIZ ÜLKE OLMA ÖZELLİĞİNİ RESİMLEMEKTEDİR.

YARINLAR, BÜYÜK TÜRKİYE’NİN OLACAKTIR…

 

Tüm hakları SDE'ye aittir.
Yazılım & Tasarım OMEDYA