Dünya genelinde ABD merkezli hava yolu şirketleri başta olmak üzere şirketler, bankalar, havalimanları, bazı medya kuruluşları ve Londra Borsası'nda, Microsoft'a siber güvenlik yazılımı sağlayan CrowdStrike sistemlerindeki bir sorun nedeniyle teknik aksaklık yaşandığı duyuruldu.
Siber güvenliğin en büyüklerinden olan CrowdStrike’ın sistemlerindeki aksaklık nedeni ile dünyada birçok işletmeyi etkileyen büyük bir kesinti meydana geldi.
CrowdStrike, dünyayı etkileyen bu teknik sorunun tespit edildiğini ve kullanıcılara sorunun çözümü için “geçici” bir çözüm geliştirdiklerini belirtti.
ABD merkezli Microsoft’tan yapılan açıklamada, Microsoft 365 sistemindeki çeşitli uygulamaları etkileyen sorunun araştırıldığı duyuruldu.
Yine ABD merkezli hava yolu şirketi Frontiers tarafından yapılan yazılı açıklamada da şirketin sistemlerinde Microsoft kaynaklı teknik sorunların yaşandığı ve diğer şirketlerin de bu sorundan etkilendiği ifade edilerek, sistemlerin kademeli bir şekilde tekrar normale döndürülmeye başlandığı duyuruldu.
Londra Borsası LSEG'in haber ve veri platformunda, dünya çapında kullanıcı erişimini etkileyen bir kesinti yaşandığı bildirildi.
LSEG Asya ticaret seansı sırasında haberlerin platformda yayınlanmasını engelleyen dünya çapında bir teknik sorunla karşılaştıklarını belirtti.
Sky News Yönetim Kurulu Başkanı David Rhodes sosyal medya sitesi X üzerinden yaptığı açıklamada, "Sky News, bu sabah canlı yayın yapamadı ve şu anda izleyicilere kesintiden dolayı özürlerimizi iletiyoruz" ifadelerini kullandı.
Diğer taraftan basına yansıyan haberlerde, ABD'deki çok sayıdaki havalimanının yanı sıra Almanya, İspanya ve Avustralya'daki havalimanlarında yaşanan teknik aksaklıklardan ötürü çok sayıda uçuşun yapılamadığı kaydedildi.
Berlin Brandenburg Havalimanı'ndaki tüm uçuşlar durduruldu. Elde edilen bilgilere göre, Berlin varışlı hâlihazırdaki uçuşlar farklı havalimanlarına yönlendiriliyor.
Avustralya'nın çeşitli eyaletlerinde de bankalar ve havacılık sistemlerinin de dâhil olduğu kurum ve kuruluşların işletim sistemlerini etkileyen bir kesinti ortaya çıktığı ifade edildi.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşandığını ifade etti.
Üstün, sorunun giderilmesi ve yolcuların mağdur olmaması adına gerekli çalışmaların yapıldığına dikkati çekti. Konuya ilişkin en kısa sürede bilgi vereceklerini kaydetti.
THY Basın Müşaviri Üstün, yaptığı ikinci açıklamada, "Değerli yolcularımız, dünyada havacılık da dâhil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz" ifadelerini kullandı.
Açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir siber saldırının söz konusu olmadığını vurgulayarak şunları söyledi:
"Birkaç saat içerisinde sistem artık vatandaşı etkiler durumdan çıkarılmış olur. Ama bunun tekerrür etmemesi için de gerekli önlemleri arkadaşlarımızla beraber planladık. İlgili kurumlarımızla özel sektör ve kamu ile iletişim halindeyiz. İnşallah sistemi bir an önce işler hale getirerek bunu da ortadan kaldırmış olacağız. Ama özellikle şunun altını çizmek istiyorum bir Siber saldırı söz konusu değildir."
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'ndan (BTK) yapılan açıklamada, Yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı, kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği belirtildi.
Yayına Hazırlayan: Esin Çoştu