AK Parti'de Seçim Stratejisi Değişiyor
DW
AK Parti, 23 Haziran'da tekrarlanacak İstanbul seçimleri için daha önceki seçimlerde sandığa gitmeyen seçmeni birebir ikna etmeye çalışacak.AK Parti, seçim kampanyası süresince büyük mitingler yerine kanaat önderleri ve sivil toplum örgütlerinin temsilcileri ile bir araya geleceği toplantılar planlıyor.
AK Parti, yenilenecek İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimlerini kazanmak için futbol deyimiyle "adam adama markaj” uygulayacak. DW Türkçe’ye konuşan AK Parti kaynakları, YSK’dan iptal kararı beklediklerini belirterek, yeni stratejinin büyük ölçüde belirlendiğini ve eyleme geçildiğini ifade etti.
Koordinasyon'dan Özhaseki sorumlu
Bu stratejiye göre, AK Parti 13 bin kadar oy farkı ile kaybettiği İstanbul'da 31 Mart’ta sandığa gitmeyen 1 milyon 700 bin seçmeni kazanmaya çalışacak. AK Parti'ye göre bu 1 milyondan fazla oy anlamına geliyor. Buralarda sandık bazlı çalışma yapılacak. AK Parti, bu çalışmayı gruplar halinde sahaya milletvekilleri, AK Partili siyasetçileri göndererek yapacak.
Seçim Koordinasyon Merkezi'nin başına ise Ankara Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mehmet Özhaseki getirilecek.
Genel değil yerel seçim havası
Partiye yakın kaynaklar, bu sürecin "genel seçimden çok yerel seçim” havasında geçeceğini vurguladı. Seçim sürecinin Ramazan ayına gelmesi nedeniyle büyük mitingler yapılmayacağını belirten AK Partili yetkililer, Bayram'dan sonra Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bir ya da iki miting yapabileceğini söyledi.